Sigla Camerei Deputatilor

Camera Deputatilor

Limba:
  • RO
  • EN
  • FR
  • Structuri parlamentare
    • Presedintele Camerei Deputatilor
    • Biroul permanent
    • Comitetul liderilor grupurilor parlam.
    • Grupurile parlamentare
    • Comisiile parlamentare
    • Deputatii
      • În ordine alfabetica
      • Dupa circumscriptia electorala
    • Structurile parlamentare comune
      • Comisiile parlamentare
      • Grupurile de prietenie
      • Delegatiile parlamentare
      • Alte grupuri
    • Organizarea din alte legislaturi
      • 2016 - 2020
      • 2012 - 2016
      • 2008 - 2012
      • 2004 - 2008
      • 2000 - 2004
      • 1996 - 2000
      • 1992 - 1996
      • 1990 - 1992
  • Activitate parlamentara
    • Urmarirea procesului legislativ
    • Controlul parlamentar
      • Întrebari si interpelari
      • Motiuni simple si de cenzura
      • Examinarea documentelor UE
      • Autoritati sub control parlamentar
    • Activitate în plen
      • Ordinea de zi
      • Stenogramele sedintelor
      • Înregistrari audio-video
      • Votul electronic
    • Activitate în comisii
      • Sedintele comisiilor
      • Documente ale comisiilor
      • Înregistrari audio-video
    • Sanctiuni aplicate deputatilor
  • Informatii publice
    • Serviciile Camerei Deputatilor
      • Atributii
      • Conducere
    • Relatii publice
    • Internship la Camera Deputatilor
    • Petitii si audiente
    • Achizitii publice
    • Declaratii de avere si interese
    • Informatii economice
    • Proiect POCA
    • Functionarea RA Monitorul Oficial
    • Transparenta veniturilor salariale
    • Bunuri primite cu titlu gratuit
    • Prelucrarea datelor cu caracter personal
    • Oportunitati de angajare
    • Sigla Camerei Deputatilor
  • Pagina veche
  • Mentiune juridica
  • Istoric
  • Contact

Dezbateri parlamentare

  • Interogare stenograme
  • Înregistrari video ale sedintelor în plen
  • Monitorul Oficial - Partea a II-a

Sedinta Camerei Deputatilor din 6 septembrie 2021

  • Sumarul sedintei
  • Stenograma completa
  • publicata în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.128/2021
  • Video in format Flash/IOS Video - Flash & IOS
Sunteti aici: Prima pagina > Dezbateri parlamentare > Sedinta Camerei Deputatilor din 6 septembrie 2021

Sedinta Camerei Deputatilor din 6 septembrie 2021

  Evocarea personalității lui Ivan Patzaichin de către domnul deputat Silviu Feodor.  

Ședința a început la ora 16.01.

Lucrările ședinței au fost conduse, în prima parte, de domnul deputat Florin-Claudiu Roman, vicepreședinte al Camerei Deputaților, asistat de domnul deputat Ovidiu Victor Ganț și de domnul deputat Andrei-Răzvan Lupu, secretari ai Camerei Deputaților.

A doua parte a ședinței a fost condusă de domnul deputat Florin-Claudiu Roman, vicepreședinte al Camerei Deputaților.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Sărut mâna, doamnelor și domnilor!

Vă propun să începem ... (Vociferări.) întâlnirea ... ședința de astăzi.

Doamnelor și domnilor deputați,

O să vă rog să păstrăm cât de cât liniștea, ca să putem funcționa.

Declar deschisă ședința de astăzi a Camerei Deputaților și anunț că din totalul celor 330 deputați, până în acest moment, și-au înregistrat prezența 197.

Pentru început, îi dau cuvântul domnului deputat Silviu Feodor, din partea Grupului parlamentar al minorităților naționale.

Vă rog, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Silviu Feodor:

Stimate domnule președinte de ședință,

Stimați colegi deputați,

Dragi români,

Astăzi doresc, cu permisiunea dumneavoastră, să evoc, în câteva cuvinte, aici, în Parlamentul României, o mare personalitate pe care am pierdut-o, din păcate, ieri, 5 septembrie 2021, marele sportiv român, Ivan Patzaichin.

Plecarea dintre noi, pe 5 septembrie 2021, a celui mai mare canoist român, unul dintre cei mai iubiți sportivi ai României, Ivan Patzaichin, a lăsat un gol imens în lumea sportului, precum și în inimile noastre.

A fost o personalitate cu suflet nobil, caracterizată în decursul vieții prin modestie, blândețe, empatie, generozitate, bunătate sufletească adevărată, dublat de imaginație și inteligență, așa cum spunea și Camil Petrescu în "Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război", că "bunătatea adevărată cere neapărat inteligență și imaginație".

Ivan Patzaichin s-a născut la 26 noiembrie 1949, în familia lui Vicol și a Alexandrei, ruși lipoveni din localitatea Mila 23, comuna Crișan, județul Tulcea. Și pentru că pe 26 noiembrie rușii lipoveni ortodocși de rit vechi îl prăznuiesc pe Sfântul Ioan Gură de Aur, Ivan a primit numele de Ioan la botez, în cinstea sfântului său protector. Sfântul Ioan Gură de Aur este numit și "Homer al oratorilor". Ivan Patzaichin, botezat Ioan, a devenit un "sportiv al sportivilor". Sfântul Ioan este omul unei singure cărți - Biblia, Ivan a practicat un singur sport, pe care l-a dus la desăvârșire.

Cariera sportivă a început-o în martie 1967, la Clubul Sportiv "Dinamo" din București, la recomandarea consătenilor săi Vicol Calabiciov și Serghei Covaliov, care practicau caiac-canoe și câștigaseră titlul de campioni mondiali, în 1966. Au urmat 43 de ani în cadrul Clubului "Dinamo" București, dintre care 18 în calitate de sportiv și 25 de ani ca antrenor.

În cariera de sportiv, Ivan Patzaichin, a obținut 40 de titluri de campion național și a câștigat o singură medalie de aur la canoe dublu, la proba de 1.000 de metri la Campionatele Europene din 1969 de la Moscova, și asta deoarece după această ediție campionatele europene au fost suspendate până în anul 1997.

De asemenea, a câștigat 22 de titluri, la 11 ediții ale campionatelor mondiale, între 1970 și 1981, dintre care 8 medalii au fost de aur, 7 medalii de argint și 7 medalii de bronz.

Ivan Patzaichin a fost declarat Sportivul Secolului al XX-lea de către Federația Internațională de Caiac-Canoe.

Ca sportiv, a participat la cinci ediții ale jocurilor olimpice de vară: Mexic - 1968, München - 1972, Montreal - 1976, Moscova - 1980, Los Angeles - 1984.

A cucerit șapte medalii, dintre care patru de aur: Mexic - 1968, München - 1972, Moscova - 1980, Los Angeles - 1984 și trei de argint: în 1972, 1980 și în 1984.

Cvadruplu laureat cu aur la Jocurile Olimpice de Vară și triplu cu argint, a participat și ca antrenor al lotului de caiac-canoe tot la cinci ediții la Jocurile Olimpice de Vară, iar un alt etnic rus lipovean, Mitică Pricop, antrenat de Ivan Patzaichin, a cucerit aurul împreună cu Florin Popescu, la Sydney, în anul 2000.

Maestru emerit al sportului din anul 1968 și maestru internațional al sportului din 1982, lui Ivan Patzaichin i s-a decernat, în 1990, din partea Comitetului Olimpic Internațional, cea mai înaltă distincție a acestui for, Ordinul Olimpic "Colanul de Platină".

Încă un Colan, de Aur, l-a primit în 2019, fiind cea mai înaltă distincție oferită de Comitetul Olimpic și Sportiv Român.

Ivan Patzaichin a devenit Antrenor Emerit în 1991, iar în anul 2008 a primit Ordinul "Meritul Sportiv" clasa I. Ordinul Național "Serviciul Credincios" în grad de ofițer i-a fost conferit în anul 2000.

În 2019, chiar în ziua în care marele sportiv și antrenor emerit Ivan Patzaichin a împlinit 70 de ani, președintele României, domnul Klaus Iohannis, l-a decorat cu cea mai înaltă distincție a Statului Român, Ordinul Național "Steaua României" în grad de Cavaler. Atunci, Ivan Patzaichin a declarat: "Prin sport am promovat România și de fiecare dată am purtat tricolorul pe piept cu mare bucurie, cu satisfacție și cu mândrie. Totdeauna am fost mândru că sunt român și bucuros să reprezint România".

Începând cu 1 decembrie 2004, Ivan Patzaichin a fost înaintat la gradul de general de brigadă cu o stea, în rezervă.

În anul 2010 a fost distins cu Decorația Regală "Nihil Sine Deo", primită prin ordinul Majestății Sale Regele Mihai I.

În 2016 i s-a decernat titlul "Doctor Honoris Causa" din partea Universității Naționale de Educație Fizică și Sport.

Nu doar Delta Dunării a iubit-o Ivan Patzaichin! Prin Asociația "Ivan Patzaichin - Mila 23", fostul mare sportiv și antrenor, de astă dată în calitate de antreprenor social, a făcut ca și Dâmbovița să prindă viață, creând un "ecosistem" lângă Biblioteca Națională din București, la podul Unirii, prin Proiectul "Dâmbovița Smart River".

Dispariția legendarului sportiv și antrenor emerit Ivan Patzaichin ne-a întristat profund. Am pierdut un om de valoare, un prieten, un mare iubitor al sportului și promotor al ecoturismului din România, care a iubit și a promovat și valorile etniei din care a făcut parte. Pe lângă faptul că era tenace, perseverent, depunea un efort susținut până la epuizare, Ivan Patzaichin avea un suflet deschis și iubitor, ce poate fi descris fidel prin pasajul din piesa "Cum vă place", de William Shakespeare: "Dragostea este făcută din suspine și lacrimi, din credință și servire, din fantezie. E toată o pasiune și dorințe; numai adorare, datorie și respect, numai umilință, răbdare și nerăbdare, numai puritate, durere și ascultare". Dar, ce înseamnă a iubi? Înseamnă mai mult decât toate acestea.

Domnul Ivan Patzaichin a servit această minunată țară și rămâne un model demn de urmat pentru noi toți.

Domnul Ivan Patzaichin a iubit România, a iubit oamenii și apa. Lor și-a dedicat viața.

A participat la zece ediții ale Jocurilor Olimpice de vară - cinci ca sportiv și cinci ca antrenor - și a fost un om de nota zece.

Domnul Ivan Patzaichin trebuie să rămână o icoană a sportului românesc, datorită spiritului său de luptător și biruitor!

 
Video in format Flash/IOS Păstrarea unui moment de reculegere în memoria lui Ivan Patzaichin, fost sportiv și antrenor român.  

Stimați colegi,

În semn de recunoștință și prețuire pentru marele sportiv și antrenor român, Ivan Patzaichin, omul de aur al sportului românesc, vă rog să păstrăm un moment de reculegere.

(Se păstrează un moment de reculegere.)

Vă mulțumesc.

Dumnezeu să-l ierte și să-l odihnească pe Ivan Patzaichin!

Царство небесное!

Вечная и светлая ему память!

Vă mulțumesc foarte mult, stimați colegi! (Aplauze.)

Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Dumnezeu să-l ierte și să-l odihnească în pace pe marele nostru campion.

În continuare, o să-i dau cuvântul domnului deputat George Simion, liderul Grupului AUR, conform deciziei din Comitetul liderilor.

Vă rog, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS Păstrarea unui moment de reculegere în memoria lui Ion Caramitru, fost actor de teatru și film, regizor și politician român.  

Domnul George-Nicolae Simion:

Stimați colegi,

A fost o duminică neagră pentru România. Alături de marele nostru campion a plecat la Dumnezeu și marele nostru actor Ion Caramitru, și în memoria lui vă rog să ținem un moment de reculegere.

(Se păstrează un moment de reculegere.)

Dumnezeu să-i odihnească!

Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Dumnezeu să-i ierte!

Tot potrivit deciziei din Comitetul liderilor, următorul vorbitor, domnul deputat Știrbu.

Se pregătește domnul deputat Iulian Bulai. Și dacă sunt și alți colegi care doresc să intervină, o să-i rog să anunțe.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Scurte intervenții privind marcarea traseului celor două personalități, Ivan Patzaichin și Ion Caramitru.  

Domnul Gigel-Sorinel Știrbu:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Doamnelor și domnilor,

Voi încerca să fiu foarte scurt, pentru că în asemenea momente cuvintele sunt de prisos.

Așa cum spuneau și antevorbitorii mei, astăzi este o zi... n-aș spune neagră... o zi urâtă pentru România, pentru că în parcursul istoric al fiecărei națiuni există astfel de momente, dar aceste momente sunt prilejuite de dispariția unora dintre cei mai iubiți fii ai națiunilor.

Dragi colegi,

Dragi colege,

Fiecare națiune, în istoria sa, are parte de generații de excepție care lasă o amprentă puternică asupra vremurilor.

Noi, astăzi, aici, comemorăm, sau putem spune că vorbim despre doi români, doi reprezentanți a două minorități care au făcut ca România să fie cunoscută pe toate meleagurile acestei planete.

Dacă am avut posibilitatea și marea onoare să-l cunosc pe marele nostru campion, Ivan Patzaichin, vă pot spune că am avut deosebita onoare de a fi - nu pot spune că prieten, pentru că aș îndrăzni prea mult -, dar am fost mai mult decât amic cu Pino Caramitru, mai bine de zece ani de zile, un om care a făcut ca sufletul fiecăruia dintre noi să vibreze atunci când l-am văzut pe scena TNB, pe scena Teatrului Bulandra sau în marile creații cinematografice în care a jucat. Un om deosebit, un mare caracter, un actor, un regizor, un profesor, un om de cultură fenomenal.

În încheiere, dragi prieteni, dragi colegi, vă pot spune - și fac aici un angajament -, pentru că, așa cum am spus în ultima convorbire cu el, acum mai bine o lună de zile, acel proiect pe care îl gândea, proiect care ar fi trebuit să revitalizeze viața culturală din România, mă angajez aici, în fața dumneavoastră, să-l duc la bun sfârșit.

În încheiere, dragi prieteni, dragi colegi, vă pot spune că, dacă pe parcursul vieții lor acești mari români au fost recompensați de către societate cu nenumărate distincții, de astăzi încolo acești mari români, mari campioni ai sportului și culturii românești vor fi recompensați de către națiunea română prin neuitare și prin faptul că memoria lor va fi vie în sufletele fiecărui român.

Dumnezeu să-i odihnească și Dumnezeu să-i aibă în pază!

Mulțumesc. (Aplauze.)

Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumim domnului deputat Știrbu.

Îl invit la microfon pe domnul deputat Iulian Bulai, Grupul USR.

Vă rog.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Iulian Bulai:

Ieri au plecat spre cer două stele - una din lumea sportului și una din lumea culturii.

Avem datoria, avem nevoie să arătăm acest respect pentru o stea a sportului românesc, printr-un angajament al Parlamentului, de a avea grijă de Casa Memorială a domnului Patzaichin din Delta Dunării, locul în care s-a născut și a copilărit, locul pe care trebuie să-l păstrăm ca o memorie vie, așa cum și-ar fi dorit domnul Patzaichin.

Domnul Caramitru a fost o stea a culturii românești, un om complet - actor, regizor, revoluționar, ministru al culturii, director de teatru - un om complet cum se naște o dată la 100 de ani.

Condoleanțele noastre, în numele Parlamentului României, către ambele familii!

Dumnezeu să-i odihnească și să-i fericească!

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumim domnului deputat.

Îl invit la cuvânt pe domnul deputat Ionuț Vulpescu.

Vă rog, domnule ministru.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Ioan Vulpescu:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

În numele Grupului parlamentar al Partidului Social Democrat transmit condoleanțe familiilor celor două personalități pe care le conducem, în aceste zile, pe ultimul drum pământesc.

Sunt însă oameni care nu mor, pentru că lecțiile lor rămân. Lecția lui Ivan Patzaichin, care a pus Delta Dunării în centrul lumii și a vorbit lumii despre România, este lecția unui om care nu cedează niciodată. Și acel episod de la München, din 1972, episod de film, cu pagaia ruptă, când Patzaichin, totuși, a ajuns în finală și a câștigat pentru a doua oară, la momentul respectiv, titlul olimpic.

A fost de cinci ori la olimpiadă ca sportiv și de cinci ori ca antrenor. Patru titluri olimpice. Și trebuie să nu uităm că dispariția lui Ivan Patzaichin e în anul în care România a ajuns pe locul 46 în lume la olimpiadă.

Îmi amintesc emoția acelor dimineți, cu reluările de la Los Angeles, când Patzaichin a câștigat ultimul titlu olimpic.

Lecția lui Patzaichin este enormă, prin modestia lui. Este un semn că nu contează unde te-ai născut, ci foarte important este drumul, este sensul.

Îi datorăm, cu toții, respectul nostru pentru această lecție de campion și de mentalitate.

În ceea ce privește dispariția lui Ion Caramitru trebuie spus, dincolo de actorul uriaș care a fost, un actor peste care nu se va trece niciodată, cortina nu se va lăsa niciodată, a fost unul dintre ultimii mohicani ai generației de aur, în teatrul și în filmul românesc, o carieră care s-a întins pe 50 de ani, în teatru și în film, și cel mai important, aici, este respectul necondiționat al publicului.

Dincolo de asta, a fost un foarte bun ministru al culturii, a fost primul ministru al culturii, după Revoluție, care a avut mandat întreg, între 1996 și 2000.

Până astăzi, îi datorăm lui Ion Caramitru cele mai multe dintre legile care prevăd protecția monumentelor istorice. Cele mai multe monumente care au fost înscrise în lista reprezentativă a Patrimoniului Mondial UNESCO au fost înscrise în mandatul său.

La un moment dat, într-o perioadă de convulsii și de crize, așa cum este și cea pe care o traversăm în aceste săptămâni, ministrul de finanțe de la acea vreme a spus: "În vremuri de criză cultura se oprește". Iar Ion Caramitru, în ședința de Guvern, a replicat: "Cultura nu se oprește niciodată! Eu mă opresc acum, aici, și aveți pe masă, domnule prim-ministru, demisia mea".

Era un factor de presiune ca bugetul Ministerului Culturii să nu fie atacat, să nu fie șubrezit, ca, până la urmă, cultura să fie în centrul actului de guvernare, nu la periferie, cum e acum.

Ministrul culturii, astăzi, e ultimul care stă la masa Guvernului. În toamnă, probabil, o să aibă un taburet, așa, undeva pe hol.

Lecția lui Ion Caramitru este că atunci când ai o autoritate, dacă o ai, trebuie să o exerciți pentru a proteja domeniul pe care îl ocupi și în fața căruia ai o responsabilitate.

O zi foarte tristă pentru România. Și pentru că moartea e mereu o chestiune personală, am ținut să marcăm, în mod distinct, traseul celor doi uriași pe care România îi plânge astăzi.

Dumnezeu să-i ierte! (Aplauze.)

 
Video in format Flash/IOS Informare privind distribuirea unor documente la casetele deputaților, potrivit prevederilor art. 93 din Regulamentul Camerei Deputaților.  

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumim domnului deputat Vulpescu.

Nemaifiind înscrieri la cuvânt,

Stimate colege și stimați colegi,

În conformitate cu prevederile art. 94 din Regulament, vă informez că au fost distribuite electronic și afișate pe pagina de Internet a Camerei următoarele documente: ordinea de zi pentru ședințele Camerei Deputaților din zilele de luni, 6 septembrie, și marți, 7 septembrie 2021; programul de lucru pentru perioada 6-11 septembrie 2021; lista rapoartelor depuse în perioada 1-6 septembrie de comisiile permanente sesizate în fond; informarea cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Camera Deputaților și care urmează să fie avizate de comisiile permanente.

Vă reamintesc că, potrivit programului de lucru aprobat, astăzi, de la ora 17,00, vom continua lucrările Camerei cu prezentarea, pe scurt, a interpelărilor adresate membrilor Guvernului.

Întreb liderii de grup dacă sunt observații în legătură cu ordinea de zi?

Vă rog, domnule lider al Grupului PNL.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Hotărâre privind modificarea și completarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 74/2020 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților (PHCD 65/2021) (amânarea dezbaterilor).  

Domnul Gabriel Andronache:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Am o mare rugăminte - de altfel avem consens între liderii de grup - să acceptăm cu toții amânarea dezbaterii punctului 2 de pe ordinea de zi (Proiectul de Hotărâre privind modificarea și completarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr.74/2020 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților; PH CD 65/2021). Este un proiect de hotărâre care specifică modificări în componența comisiilor permanente, deoarece astăzi, la Comitetul liderilor, din grabă, a apărut în proiectul de hotărâre o prevedere care nu ar trebui să figureze acolo, în sensul în care locul de la Comisia pentru afaceri europene al Grupului AUR trebuie repartizat altui coleg deputat, iar mențiunea aceasta o va face liderul de grup AUR la ședința Biroului permanent care va avea loc mâine, pentru a corecta proiectul de hotărâre și a-l aduce la plen săptămâna viitoare, în concordanță cu cele stabilite între liderii de grup.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

În regulă, domnule coleg.

Dacă există acordul liderilor, atunci amânăm acest proiect de hotărâre.

Vă rog, domnule lider Simion, Grupul AUR.

 
Video in format Flash/IOS Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii pentru completarea art. 70 din Legea educației naționale nr. 1/2011 (PL-x 4/2015/2019) (retrimisă comisiei).  

Domnul George-Nicolae Simion:

Punctul 12 (Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii pentru completarea art.70 din Legea educației naționale nr.1/2011; PL-x 4/2015/2019), înțeleg că îl trimitem înapoi, comisiilor. (Vociferări.)

Le-am luat cuvântul!

12, cu catalogul online. Da? Îl trimitem înapoi, comisiilor. (Vociferări.)

Mulțumesc. (Vociferări.)

12. Cu 2 am stabilit. 12, cu catalogul online - PL-x 4/2015/2019.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Aveți acordul celorlalți colegi, domnule lider?

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul George-Nicolae Simion (din sală):

Da.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

E în regulă. Dacă toți colegii sunt de acord, atunci punctul 12 iese de pe ordinea de zi și este amânat.

Îl invit la cuvânt pe liderul deputaților USR, domnul Rodeanu.

 
     

Domnul George-Nicolae Simion (din sală):

Este OK!

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

OK. În regulă.

Mulțumesc.

Deci, intrăm în ordinea de zi.

Începem dezbaterea inițiativelor legislative.

O să-i rog pe colegii de la secretariat să noteze scoaterea de pe ordinea de zi a punctelor aflate la punctele 2 și 12 și intrăm în dezbateri.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor Plan de acțiune privind Pilonul european al drepturilor sociale COM(2021)102 (PHCD 63/2021) (rămas pentru votul final).  

Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor Plan de acțiune privind Pilonul european al drepturilor sociale COM(2021)102; PHCD 63/2021.

Proiectul de hotărâre a fost distribuit.

Stimați colegi,

Are cuvântul reprezentantul Comisiei pentru afaceri europene.

Vă rog.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Ștefan Mușoiu:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Raport privind Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor Plan de acțiune privind Pilonul european al drepturilor sociale COM(2021)102.

Având în vedere proiectul de opinie transmis de Comisia pentru drepturile omului, culte și problemele minorităților naționale, proiectul de opinie transmis de Comisia pentru muncă și protecție socială, proiectul de opinie transmis de Comisia pentru sănătate și familie, proiectul de opinie transmis de Comisia pentru învățământ, proiectul de opinie transmis de Comisia pentru egalitatea de șanse pentru femei și bărbați, proiectul de opinie transmis de Comisia pentru știință și tehnologie, Nota de informare transmisă de Ministerul Afacerilor Externe și Fișa de informare elaborată de către Direcția pentru Uniunea Europeană a Camerei Deputaților, Comisia pentru afaceri europene, în principal, a susținut planul de acțiune privind pilonul principal al drepturilor sociale, a recomandat un mecanism de dialog permanent, consultarea cetățenilor și implicarea deplină a parlamentelor naționale, a considerat că zonele rurale necesită măsuri specifice de reducere a riscului de sărăcie și de excluziune socială.

Opinia a fost supusă dezbaterii în ședința Comisiei pentru afaceri europene din data de 29 iunie 2021 și a fost adoptată în unanimitate.

Supunem aprobării Camerei Deputaților opinia în forma adoptată de Comisia pentru afaceri europene.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumesc, domnule președinte.

Din partea Grupului PNL, doamna deputat Christine Thellmann.

 
Video in format Flash/IOS    

Doamna Christine Thellmann:

Vă mulțumesc frumos, domnule președinte.

Pilonul european al drepturilor sociale a fost constituit prin Proclamația interinstituțională din 26 aprilie 2017.

Documentul european este construit în jurul a trei piloni esențiali: egalitate de șanse și accesul la piața muncii, condiții de muncă echitabile, protecția socială și incluziunea socială.

Planul de acțiune propus de către Comisia Europeană cuprinde trei obiective centrale care au ca termen limită de punere în practică anul 2030.

Cel puțin 87% din populația cu vârstă cuprinsă între 20 și 64 de ani ar trebui să aibă un loc de muncă până în 2030, cel puțin 60% dintre toate persoanele adulte ar trebui să participe în fiecare an la activități de formare profesională, numărul persoanelor expuse riscului de sărăcie sau de excluziune socială ar trebui redus cu cel puțin 15 milioane până în 2030.

În acest sens, documentul prezintă domeniile în care sunt necesare acțiuni suplimentare și concertate pentru atingerea obiectivelor propuse și propuneri legislative concrete pentru următoarea perioadă, precum și acțiunile necesare din partea statelor membre, și anume: locuri de muncă mai multe și de bună calitate, competențe și legalitate, protecție și incluziune socială.

Față de cele prezentate anterior, PNL va vota pentru adoptarea proiectului de hotărâre supus astăzi spre dezbatere.

Mulțumesc frumos.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumim, doamnă deputat.

O invit la cuvânt pe doamna deputat Ana-Maria Cătăuță, Grupul PSD.

 
Video in format Flash/IOS    

Doamna Ana-Maria Cătăuță:

Mulțumesc mult.

Punerea eficientă în aplicare a Pilonului european al drepturilor sociale este în prezent mai importantă ca oricând și depinde în foarte mare măsură de hotărârea statelor membre, dar și de acțiunile întreprinse de către acestea.

Toate forțele politice ale Europei sunt de acord că forța de muncă calificată este motorul unei economii verzi și digitale prospere și de aceea sistemele de educație și de formare joacă un rol esențial în crearea bazelor pentru învățarea pe tot parcursul vieții. Noilor condiții de muncă, de cele mai multe ori sedentare, impuse de extinderea digitalizării, prezintă un impact deosebit asupra stării sănătății, ceea ce impune și actualizarea, în consecință, a standardelor de securitate și sănătate în muncă.

În acest sens, susținem adoptarea opiniei în forma comunicată de Comisia pentru afaceri europene. (Aplauze.)

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumim, doamnă deputat.

Invităm la cuvânt pe colegul deputat Ilie-Alin Coleșa, Grupul AUR.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Ilie-Alin Coleșa:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Dragi colegi,

Avem un plan de acțiune pentru drepturi sociale, reducerea sărăciei, a excluziunii sociale și așa mai departe. Cuvinte frumoase, dar, fără a le aplica, ele rămân forme fără fond.

În cazul Guvernului, dar și al Parlamentului, ele sunt în general neacoperite în fapte. Una se zice, alta se face. Vorba e una, fapta e alta.

Vorbim despre drepturi sociale, drepturi ale omului până la urmă. Și ce face Guvernul? Se încalcă libertățile fundamentale în mod ilogic, fără motive reale. Se întâmplă chiar acum.

Vorbim despre mecanism de dialog social permanent. Ce avem? Reglementări prin care guvernele trecute și prezente au ca obiectiv dispariția gospodăriei țărănești, înăsprirea condițiilor de creștere a animalelor și chiar interzicerea lor. Acestea sunt faptele.

Apoi, avem propunerea de reducere a abandonului școlar timpuriu. Ce avem? Creșterea fără discernământ a numărului de materii și reducerea celor clasice importante, astfel încât copiii noștri sunt dezorientați, scăderea autorității dascălilor și a respectului de sine al elevului, din cauza unei finanțări per elev, per capita, ca la animale, astfel încât totul devine o formalitate. Dascălii trebuie să dea note de trecere, iar elevilor nu le mai pasă de nimic, având în vedere și calitatea programei școlare.

Avem altceva - reducerea sărăciei și excluziunii sociale, încurajarea antreprenoriatului, mai ales a celor tineri.

Ce avem? Taxare fără milă și fără nicio deosebire a întregii populații, astfel încât asistăm la o golire a țării, mai ales de populația tânără.

Propun ca pe viitor, într-adevăr, să aplicăm în legislație aceste principii pe care le votăm acum.

Mulțumesc. (Aplauze.)

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumim domnului deputat.

Dacă nu mai sunt obiecții sau comentarii de ordin general, trecem la dezbaterea pe articole a proiectului de hotărâre.

Dacă sunt obiecții la titlu? Nu sunt. Adoptat.

La preambul? Nu sunt. Adoptat.

La art. 1 dacă sunt obiecții? Nu. Adoptat.

Dezbaterile sunt finalizate, iar proiectul de hotărâre rămâne la votul final.

Stimați colegi, nu mai avem rapoarte decât la punctul 9.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de relansare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență (PL-x 639/2020) (rămas pentru votul final).  

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de relansare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență; PL-x 639/2020; caracter ordinar; procedură de urgență; raport fără amendamente.

Dacă sunt intervenții?

Vă rog, comisia.

Comisia pentru buget, vă rog.

Video in format Flash/IOS    

Doamna Maria-Gabriela Horga:

Raport asupra Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de relansare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență.

În conformitate cu prevederile art. 94 și art. 115 alin. (3) din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Comisia pentru buget, finanțe și bănci a fost sesizată pentru dezbatere pe fond, în procedură de urgență, cu Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență.

Prin prezentul act normativ se prezintă necesitatea elaborării Planului Național de Redresare și Reziliență pentru instrumentul de finanțare "Mecanismul de Redresare și Reziliență", prin care urmează a fi stabilite domeniile prioritare de investiții ale României pentru ieșirea din criză, relansarea economică și creșterea capacității de reziliență a României.

În urma dezbaterii proiectului de lege, deputații prezenți au hotărât, cu majoritate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaților un raport de adoptare a Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul mecanismului de redresare și reziliență, în forma prezentată de Guvern.

Facem precizarea că, în ședința comisiei din data de 25 august 2021, deputații prezenți la lucrări au hotărât ca, atât amendamentele adoptate, cât și amendamentele respinse inițial la prezentul proiect de lege, în ședința din data de 29 iunie 2021, să fie preluate ca amendamente la Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2021 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 - PL-x 190/2021 - în vederea sistematizării legislative.

În consecință, prezentul raport înlocuiește raportul depus în data de 8 iulie 2021.

Prin obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumim, doamnă deputat.

Dacă din partea Guvernului vrea să mai facă cineva precizări pe tema acestui proiect? Nu.

Îl invit la cuvânt pe domnul deputat Rusu Daniel-Gheorghe, din partea Grupului AUR.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Daniel-Gheorghe Rusu:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Dragi colegi,

Încă de la început vreau să vă spun că Grupul AUR s-a poziționat ferm contra adoptării acestui proiect de lege. Ar trebui să țin foarte mult să argumentez de ce, dar vreau să vă spicuiesc câteva lucruri.

În primul rând, ați primit 24 de pagini de critici din partea Comisiei Europene cu privire la acest Plan Național de Redresare și Reziliență. Investițiile au fost așezate "la grămadă", pentru a nu ști niciodată care sunt prioritățile noastre, de fapt. Ați luat în derâdere abandonul școlar și unele probleme de investiții asupra sănătății din România. Ați luat în derâdere și aroganță, pot să spun, orice efort de dialog și dezbatere a acestui program de reziliență și redresare în Parlamentul României, unde cred că ar fi trebuit stabilite încă de la început aceste priorități și sursa lor de finanțare.

Așa cum vă spuneam, ar fi mult mai multe, dar nu vreau să vă țin.

Și, încă o dată, Grupul AUR va vota contra.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumim domnului deputat Rusu.

O invit la cuvânt pe doamna deputat Viorica Sandu, Grupul PSD.

 
Video in format Flash/IOS    

Doamna Viorica Sandu:

Stimate colege,

Stimați colegi,

Au trecut 100 de zile de când România a transmis către Bruxelles Planul Național de Redresare și Reziliență și încă nu avem un răspuns pozitiv. Dimpotrivă, oficialii europeni ne-au întors deja documentele, au cerut modificări și clarificări pe proiecte și pe calcule.

În tot acest timp, planurile a 18 state din Uniunea Europeană au fost aprobate, iar unele au primit chiar avansul și au început implementarea. Norocoși cetățenii acestor state care au guverne competente și dedicate!

Premierul - încă premier - a fost mai ocupat în ultimele luni cu alegerile interne din propriul partid decât cu proiectele de interes public.

Ministrul fondurilor europene - încă ministrul fondurilor europene - a fost mai preocupat de sporurile angajaților săi și banii pentru clientela politică decât de construirea de școli, spitale și drumuri pentru români.

Guvernul Cîțu ne-a făcut de râs în Europa cu un PNRR superficial, incoerent, iar acum românii riscă să piardă o șansă uriașă de dezvoltare.

Din acest motiv, atât eu, cât și colegii mei din PSD nu vom vota acest proiect de lege în forma actuală.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumim, doamnă deputat.

A solicitat intervenția doamna Anamaria Gavrilă, din grupul colegilor neafiliați.

După aceea, domnul Seidler.

Vă rog, doamnă deputat.

 
Video in format Flash/IOS    

Doamna Anamaria Gavrilă:

Această propunere reglementează pregătirea, elaborarea și aprobarea documentațiilor tehnico-economice pentru proiectele de infrastructură din domeniile de importanță strategică pentru România, în cadrul PNRR. Demararea acestora trebuie să se facă înainte ca PNRR să fie aprobat.

Am votat împotriva acestui proiect de lege în Comisia pentru buget. Înseamnă drum liber spre a cheltui bani aiurea, pe studii pentru proiecte care nici măcar nu au fost aprobate.

Invit USR să susțină în continuare campania de oprire a furtului din banii publici și să voteze împotriva acestei propuneri.

Mulțumesc. (Aplauze.)

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumim, doamnă deputat.

Îl invit la cuvânt pe domnul deputat Cristian Seidler, Grupul USR.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Cristian-Gabriel Seidler:

Într-adevăr, parlamentarii au imunitate pentru declarațiile politice și aceasta este explicația pentru tirada de minciuni care pot fi spuse, fără a clipi, de la acest microfon.

S-a spus că PNRR nu a fost dezbătut. S-a dezbătut cu Asociația comunelor, s-a dezbătut cu Asociația municipiilor, cu Uniunea Consiliilor Județene și au avut loc ore întregi de dezbateri, pe care le puteți urmări și acum, pentru că sunt online disponibile. Prima minciună, așadar!

A doua minciună este că acest plan este ultimul aprobat, din Europa. Nu e adevărat. În timp ce alte planuri naționale au fost aprobate, multe altele urmează să fie aprobate, al României în cursul lunii septembrie, așa cum s-a spus de foarte mult timp, și vor fi câteva planuri naționale care, știm deja din comunicarea Comisiei Europene, nu vor fi aprobate niciodată.

A treia chestiune. Sunt proiecte ce sunt deja demarate, prea puține, e adevărat, pentru că trebuia să existe proiecte ajunse la maturitate, pe care noi, ca țară, să le fi prezentat Comisiei Europene, dar asta este, asta s-a putut în această țară în care în 20, din ultimii 30 de ani, am avut guvernare PSD. (Vociferări.)

Oooo! Acum ați aflat?! Telespectatorii noștri, oamenii care ne privesc, oamenii care ne-au votat știu asta foarte bine. Dumneavoastră acum ați aflat și nu vă convine! Văd că vociferările, mai ales din partea Partidul Social Democrat, spun că nu sunteți de acord cum că ați fi guvernat 20 din ultimii 30 de ani. Nu înțeleg de ce vă e rușine de acest lucru! E o realitate dură pentru România, dar adevărată. (Vociferări.)

Așadar, cei care au lăsat proiecte "mature" foarte multe se plâng astăzi că ele sunt prea puține.

Cu toate astea, PNRR - trebuie să știm cu toții, chiar și parlamentarii - presupune o mulțime de reforme la care România se va fi angajat, apropo, prin hotărâre de Guvern. Știți, PNRR se adoptă prin hotărâre de Guvern, de aceea nu a fost dezbătut în Parlament, pentru că o hotărâre de Guvern pe procedură nu se dezbate în Parlament. În același timp, e la fel de adevărat că în comisiile de afaceri europene acest PNRR a fost prezentat, iar liderii partidelor care au dorit au putut să petreacă câte ore au dorit și din acest document; sigur el având câteva mii de pagini. Îmi aduc aminte de un celebru președinte de partid politic, pe numele său domnul ... era să spun Cîțu, dar de fapt se numește Ciolacu - e din echipa Cîțu, de asta era să fac confuzia asta... (Aplauze.) Dânsului i-a luat două ore să citească câteva mii de pagini. Asta arată adevăratul interes al PSD și al liderului său față de un plan de reforme real în România.

Am vrut doar să vin să vă spun și să vă demontez pleiada de minciuni cu care sunt sigur că veți reveni la microfon și în această sesiune parlamentară. (Aplauze.)

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumim domnului deputat Seidler.

Rugămintea este să intervenim pe partea de dezbateri. Cei care doresc să facă declarații politice ne vedem și mâine dimineață și vă rog și pe dumneavoastră, domnule deputat Mina, dacă putem să-i ascultăm pe colegi.

Mulțumesc.

Dacă mai sunt intervenții? Dacă nu, potrivit art. 106 din Regulamentul Camerei Deputaților, Camera Deputaților trece la dezbaterea pe articole a proiectului sau a propunerii legislative numai atunci când în raportul comisiei sesizate în fond există amendamente admise sau respinse.

Nefiind amendamente, proiectul de lege rămâne la votul final.

Mergem mai departe, stimați colegi.

 
Video in format Flash/IOS Dezbateri asupra Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2021 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de relansare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență (PL-x 190/2021).  

10. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2021 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de relansare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență; PL-x 190/2021.

Potrivit prevederilor art. 117 din Regulamentul Camerei Deputaților, proiectul de lege urmează a fi dezbătut în procedură de urgență.

Conform prevederilor din Regulament, urmează să trecem la dezbaterea proiectului de lege.

Dacă inițiatorul, Guvernul, dorește să intervină? Nu.

Doriți?

Vă rog.

Îmi cer scuze, nu v-am văzut.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Marius-Mihai Vasiliu (secretar de stat, Ministerul Investițiilor și Fondurilor Europene):

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

Această ordonanță de urgență vine să modifice ordonanța inițială, Ordonanța nr. 155, care tocmai a fost dezbătută.

Este vorba despre niște modificări, de actualizare, practic, urmare a aprobării Regulamentului, la începutul acestui an, Regulamentul pentru redresare și reziliență.

Ordonanța de urgență nr. 155 a fost elaborată și aprobată pe baza proiectului inițial de Regulament. Astfel, ulterior au fost necesare intervenții pe procedura de adoptare și de negociere, respectiv mandatul de negociere pe care l-a primit Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.

Ulterior, au mai fost rezolvate clarificări legate de eligibilitate, atât a cheltuielilor, proiectelor, care sunt incluse în PNRR, inclusiv legate de posibilitatea decontării întregilor cheltuieli, fără să mai fie nevoie de suportarea de la bugetul de stat a cheltuielilor cu consultanța sau documentațiile tehnice; de asemenea, cheltuieli de natură administrativă, similare celor suportate din asistența tehnică a programelor clasice europene.

S-au mai adus modificări de natură administrativă pentru operaționalizarea structurilor prevăzute în Mecanismul de implementare și control care face parte din Planul transmis Comisiei. Și o precizare în acest sens, dacă mai e necesară - forma finală, cu toate clarificările solicitate de Comisia Europeană, a fost comunicată Comisiei Europene vineri seară. Prin urmare, în acest moment suntem în procedura, practic, internă de aprobare a Planului la nivelul Comisiei Europene.

Așa cum s-a angajat ministrul Ghinea, la sfârșitul acestei luni, vom avea aprobat Planul la nivelul Comisiei Europene.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Da.

Mulțumim și noi.

O să rog reprezentantul comisiei sesizate în fond, Comisia pentru buget, finanțe și bănci, să prezinte raportul.

Vă rog, domnul deputat Burduja.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Sebastian-Ioan Burduja:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Raport asupra Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2021 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de relansare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență.

În conformitate cu prevederile art. 94 și 115 alin. (3) din Regulamentul Camerei, republicat, cu modificări și completări ulterioare, Comisia pentru buget, finanțe și bănci a fost sesizată pentru dezbatere pe fond, în procedură de urgență, cu Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2021.

Prin prezentul act normativ se reglementează urgentarea definitivării și asumării la nivel național a Planului Național de Redresare și Reziliență. Astfel, se impune mandatarea, prin memorandum, a Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, pentru a desfășura procedurile de negociere cu Comisia Europeană, în vederea aprobării PNRR, respectiv a Ministerului Finanțelor, pentru desfășurarea procedurilor de negociere la nivelul Consiliului Uniunii Europene.

În urma dezbaterii, deputații au hotărât, cu majoritate de voturi, să propună plenului Camerei un raport de adoptare a proiectului cu amendamente.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Domnule deputat, o să vă rog să faceți o propunere scurtă și pentru timpul de dezbateri.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Sebastian-Ioan Burduja:

Da. 5 minute.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumesc.

Intrăm în partea de dezbateri.

Îl invit la cuvânt pe domnul deputat Ciubuc Ciprian, Grupul AUR.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Ciprian Ciubuc:

Domnule președinte de ședință,

Stimați colegi,

Colegii de la USR ne spun că Planul Național de Redresare și Reziliență a fost dezbătut în primării și consilii locale.

Păi, stimați colegi de la USR, în primul rând, Planul de Redresare și Reziliență trebuia să-l aduceți în fața Parlamentului, nu să-l votați cu o zi înainte. (Vociferări.)

La fel, acuzați că fosta noastră colegă, Anamaria Gavrilă, spune minciuni. Probabil trebuie să vă scoateți masca, că se oxigenează mai bine creierul.

Vreau să vă spun că... (Vociferări.) ...ministrul dumneavoastră al fondurilor europene, domnul Ghinea, este repetentul României, repetentul Europei. Avem 16 țări unde s-a aprobat Planul Național de Redresare și Reziliență și România este pe ultimul loc.

Așa că, domnilor de la USR, recunoașteți că aveți un ministru cu mare zero. (Vociferări. Aplauze.)

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumesc, domnule deputat.

Nemaifiind înscrieri la cuvânt și înțelegând că sunteți de acord cu timpul alocat, se trece la dezbaterea pe articole.

Dacă sunt intervenții?

Vă rog.

 
Video in format Flash/IOS    

Doamna Anamaria Gavrilă:

Această propunere mai reglementează faptul că, după ce PNRR va fi aprobat de Uniunea Europeană, se va da drum liber doar cu o hotărâre de Guvern.

Suntem de părere că PNRR trebuie să vină în Parlament.

Mulțumesc. (Aplauze.)

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumesc, doamnă deputat.

Îl invit la cuvânt pe domnul Simion George-Nicolae, liderul Grupului AUR. (Vociferări.)

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul George-Nicolae Simion:

Păi, o să-și dea demisia din Guvern dacă voi, domnii de la PSD, votați moțiunea. (Vociferări.) E simplu. (Vociferări. Aplauze.)

În Biroul permanent... (Vociferări. Aplauze.)

Este cât se poate de simplu.

Haideți, o votați, și gata, terminăm cu ei! Și cu Cîțu, și cu toți miniștri!

Noi ne opunem PNRR pentru că implică ca jumătate din bani să fie luați împrumut.

Nu avem nicio problemă cu banii nerambursabili pe care i-am luat prin PNRR.

Problema este că noi nu am luat o mare parte din fondurile nerambursabile venite de la Comisia Europeană pe acest exercițiu bugetar. Și acolo poate fi criticat domnul Ghinea. Și acolo pot fi criticați miniștrii fondurilor europene pe care i-am avut în ultima perioadă.

Mulțumesc. (Aplauze. Vociferări.)

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumim domnului deputat.

Reamintesc că declarațiile politice sunt marți dimineață, la ora 8,30.

Doamnă deputat Gabriela Horga, vă rog.

 
Video in format Flash/IOS    

Doamna Maria-Gabriela Horga:

Domnule Simion, suntem la dezbaterea pe articole. Dacă aveați o propunere concretă și constructivă pentru România, acum era momentul să o faceți.

În comisie am avut un amendament care nu se regăsește în raport, nici la amendamente admise, nici la amendamente respinse. Și aș vrea să-l supun discuției.

Este vorba despre alin. (4) al art. 3, care prevede ca beneficiarii finali de fonduri europene din PNRR să poată încheia contracte de achiziție publică sectoriale, după caz, pentru proiectele de infrastructură finanțate din PNRR, atât înainte, cât și după încheierea contractelor de finanțare și a acordurilor de finanțare.

Practic, prin acest amendament s-a avut în vedere existența unor proiecte mature care se încadrează în definiția și în mecanismele și țintele propuse de PNRR, adică acele proiecte pentru care procedurile de achiziție publică au fost demarate sau au fost finalizate la momentul actual și practic propunem modificarea prevederilor, în sensul acceptării posibilității de a încheia contractele de achiziție publică anterior încheierii contractelor și acordurilor de finanțare.

Deci, practic, ne încadrăm exact în definiția proiectelor mature și se coroborează textul cu un alt amendament care este deja trecut.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumim, doamnă deputat.

Rog liderii de grup să vină să vedem dacă vom conveni asupra erorii materiale sau nu. (Consultări.)

Stimați colegi,

Liderii de grup au convenit să lăsăm acest proiect de lege pentru mâine, pentru că urmează să convină asupra unui punct de vedere comun, inițiatorul amendamentului cu reprezentantul Guvernului.

Și mergem la următorul punct de pe ordinea de zi.

Deci pe acesta îl reluăm mâine dimineață.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr. 15/1999 privind înființarea Școlii Superioare de Aviație Civilă și abrogarea art. X alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 83/2016 privind unele măsuri de eficientizare a implementării proiectelor de infrastructură de transport, unele măsuri în domeniul transporturilor, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative (PL-x 140/2021) (rămas pentru votul final).  

11. Proiectul de Lege pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr. 15/1999 privind înființarea Școlii Superioare de Aviație Civilă și abrogarea art. X alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 83/2016 privind unele măsuri de eficientizare a implementării proiectelor de infrastructură de transport, unele măsuri în domeniul transporturilor, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative; PL-x 140/2021.

Dacă din partea Guvernului?

Vă rog.

Foarte scurt, vă rog.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Irinel Ionel Scrioșteanu (secretar de stat, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii):

Bună ziua!

Guvernul României susține adoptarea acestui proiect de act normativ.

Acest proiect de act normativ prevede schimbarea formei de finanțare a Școlii Superioare de Aviație Civilă, precum și stabilirea modului de aprobare și bugetul acesteia.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumim.

Din partea celor 3 comisii raportoare, Comisia pentru buget, Comisia pentru transporturi sau Comisia pentru învățământ?

Vă rog, doamnă deputat Intotero.

 
Video in format Flash/IOS    

Doamna Natalia-Elena Intotero:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimate colege,

Stimați colegi,

Raport comun asupra Proiectului de Lege pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr. 15/1999 privind înființarea Școlii Superioare de Aviație Civilă și abrogarea art. X alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 83/2016 privind unele măsuri de eficientizare a implementării proiectelor de infrastructură de transport, unele măsuri în domeniul transporturilor, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative; PL-x 140/2021.

În conformitate cu prevederile art. 94 din Regulamentul Camerei Deputaților, Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia pentru învățământ și Comisia pentru transporturi și infrastructură au fost sesizate, prin adresa PL-x 140/2021 din data de 25 martie 2021, pentru dezbatere pe fond, cu proiectul de lege menționat.

Proiectul de lege supus dezbaterii are ca obiect de reglementare modificarea surselor de finanțare ale Școlii Superioare de Aviație Civilă. Astfel, conform proiectului de lege, Școala urmează a se finanța din venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, față de venituri proprii, surse atrase și fonduri alocate de la bugetul de stat, cum este în prezent, bugetul anual al Școlii urmând a fi aprobat prin lege, ca anexă la bugetul Ministerului Transporturilor. Totodată, se dorește reducerea numărului membrilor consiliului de conducere, de la 7-9 membri în prezent, la 5 membri. De asemenea, stabilirea salarizării personalului Școlii urmează a se realiza potrivit prevederilor Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Senatul, în calitate de primă Cameră, a adoptat proiectul de lege în ședința din data de 22 martie 2021.

În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate, membrii celor trei comisii au hotărât, cu majoritate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaților un raport comun de adoptare a proiectului de lege în forma adoptată de Senat.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumim, doamnă președinte.

Dezbateri generale, domnul deputat Banias, Grupul PNL.

Cu rugămintea să avem o intervenție scurtă, că ieșim din programul aprobat.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Mircea Marius Banias:

Da.

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Am dezbătut această inițiativă legislativă în ședința Comisiei pentru transporturi și infrastructură și împreună cu colegii am acordat un vot unanim pentru întocmirea unui raport de admitere, vot care sper să se repete și în ședința de vot final din Camera Deputaților, care este for decizional.

Prezenta inițiativă legislativă vine să clarifice unele aspecte referitoare la forma de finanțare a Școlii Superioare de Aviație, în așa fel încât aceasta să fie pusă în acord cu Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice.

De asemenea, o altă modificare vizează modalitatea de aprobare a bugetului instituției, care va fi inclus ca anexă în bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Un alt aspect clarificat prin textul actului normativ se referă la salarizarea personalului, care se stabilește pentru fiecare categorie de personal potrivit Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

Stimate colege și stimați colegi,

Cu convingerea că cele prezentate anterior vin în ajutorul Organizației de Pregătire a Personalului Aeronautic din România, am să vă rog să votați pentru adoptarea prezentului proiect de lege.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumim, domnule deputat.

Dacă mai sunt alte intervenții? Nu, nu mai sunt alte intervenții.

Potrivit art. 106 din Regulament, Camera Deputaților, așa cum știți, trece la dezbaterea pe articole a proiectului sau a propunerii legislative numai atunci când în raportul comisiei sesizate în fond există amendamente admise sau respinse.

Nefiind amendamente, proiectul de lege rămâne la votul final.

Stimați colegi,

Este trecut de ora 17,00. Conform programului aprobat de Biroul permanent, închidem ședința de plen și în câteva minute începem ședința referitoare la prezentarea pe scurt a interpelărilor ce urmează a fi adresate membrilor Guvernului.

Mâine dimineață - programul îl cunoașteți - începem la 8,30 cu declarații politice; 10.00-11,00 - dezbateri asupra proiectelor înscrise pe ordinea de zi; ora 11,30 - vot final; iar la încheierea votului final - ședința Camerei Deputaților consacrată comemorării Atentatelor de la 11 septembrie 2001.

Vă mulțumesc.

O zi bună!

 
  Prezentarea pe scurt a interpelărilor ce urmează a fi adresate membrilor Guvernului.  

După o scurtă pauză

Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Stimați colegi,

Continuăm cu partea a doua a ședinței noastre de astăzi, 6 septembrie 2021, consacrată prezentării interpelărilor adresate membrilor Guvernului.

Voi da cuvântul colegilor deputați înscriși pe listă pentru a prezenta câte o singură interpelare din cele depuse, reamintind totodată că durata dezvoltării unei interpelări nu poate depăși 3 minute.

Avem pe lista deputaților înscriși, pentru a prezenta interpelarea, pe domnul deputat Stângă George-Cătălin, Grupul PNL.

Dacă domnul deputat este în sală și dorește să susțină interpelarea? Nu.

Mergem mai departe.

Doamna Murariu Oana, Grupul USR.

Doamna deputat este în sală? Nu este în sală.

Domnul deputat Tuță George-Cristian este plecat în delegație oficială.

Domnul deputat Dunava Costel Neculai dacă este în sală și dacă dorește să susțină interpelarea? Nu.

 
Video in format Flash/IOS   Ilie Toma

Ajungem la domnul deputat Toma Ilie, Grupul PSD.

Vă rog, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Ilie Toma:

Mulțumesc mult, domnule președinte.

Am depus 10 interpelări. Voi citi doar una, conform Regulamentului Camerei Deputaților.

Voi face referință directă la ceea ce este mai grav în toate aceste zile, la consumatorul vulnerabil.

Am avut nenumărate audiențe la cabinetul parlamentar din municipiul Hunedoara din județul Hunedoara. În principal, toate au făcut referință la ceea ce vom face în viitorul apropiat, la ceea ce vom face la iarnă, cum ne vom plăti facturile la energie, la gaze, la lemne, pentru unii care se vor încălzi cu lemne.

Este o situație jalnică în mod special în județul Hunedoara, dar e clar că este în toată țara.

În acest moment s-a închis Termocentrala de la Mintia. Cu siguranță, la iarnă, tot municipiul Deva care este racordat la sistemul public nu va avea nici apă caldă, nici încălzire. Nu vor avea nici entități publice de genul școlilor, grădinițelor sau instituții publice de administrație din județul Hunedoara.

Cu toate acestea, văd că nimeni nu încearcă să ia vreo măsură, deși sunt investitori să meargă mai departe, să cumpere Termocentrala de la Mintia.

Mai mult, am înțeles că se vor închide și minele din Valea Jiului și Termocentrala de la Paroșeni se va opri.

Deci este o situație jalnică, atât de ordin economic, cât și de ordin social.

În acest context, am adresat o interpelare ministrului energiei, care, nu știu ce se întâmplă, ce nu se întâmplă, dar nu s-a luat nicio măsură concretă în tot ceea ce noi am semnalat, ca parlamentari PSD ai județului Hunedoara, și i-am pus următoarele întrebări care vin exact de la populația județului Hunedoara.

De aceea, prin urmare, domnule ministru, vă rog să-mi comunicați răspunsul la următoarele întrebări.

Care sunt planurile și măsurile pe care le-ați identificat și care se vor aplica pentru protejarea consumatorilor vulnerabili?

De la ce dată se vor aplica acestea?

Și dacă aveți un plan de măsuri de stopare a majorării prețurilor la gaze și energie electrică, măsuri care să controleze creșterea alarmantă a prețurilor?

Eu solicit acest răspuns verbal și în scris.

Și vă rog mult, fiți cu toții cu mare aplecare față de cetățenii acestei țări, cetățenii vulnerabili, la ceea ce va urma la iarnă și nu-și vor mai putea plăti utilitățile.

Vă mulțumesc foarte mult.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumesc, domnule deputat Toma Ilie.

 
Video in format Flash/IOS   Dumitru-Viorel Focșa

Următorul înscris este colegul nostru, domnul George Simion.

Dacă e în sală și dorește să susțină? Nu.

Domnul deputat Viorel Salan, tot de la Hunedoara, dacă este în sală? Nu este.

Mulțumesc.

De la Grupul AUR, domnul deputat Dumitru-Viorel Focșa dacă este în sală și dorește să susțină?

Este domnul deputat sau nu?

     

Domnul Lucian Feodorov (din sală):

Este! Este!

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Vă rog, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Dumitru-Viorel Focșa:

Mulțumesc, domnule președinte.

Interpelare din partea Grupului parlamentar AUR către domnul ministru Virgil Popescu.

Stimate domnule ministru,

Asistăm la explozia prețurilor la gaze naturale și energie electrică, fapt care va pune milioane de români în situația de a opta între pâine sau medicamente, pe de o parte, și plata facturii la utilitățile mai sus menționate, pe de altă parte.

Vă solicit să-mi comunicați:

  • Cum de s-a ajuns aici?
  • Cine este principalul responsabil?
  • Ce măsuri ați luat pentru corectarea acestei situații, dar mai ales pentru protejarea consumatorilor, în special a celor casnici?

Solicit răspuns în scris.

Și pentru că nu am consumat decât un minut, o să citesc și a doua interpelare, tot la fel de scurtă, către domnul ministru Dan Vîlceanu.

Stimate domnule ministru,

În ședința de Guvern din data de 3 septembrie a.c. a fost adoptat controversatul Program Național de Dezvoltare "Anghel Saligny", a cărui valoare totală s-a ridicat la suma de 50 de miliarde de lei.

Vă rog să-mi comunicați care sunt sumele ce vor fi alocate prin intermediul acestui program până la finele anului 2021 și dacă acestea au fost prevăzute în bugetul pe anul în curs, care a fost aprobat la începutul lunii martie a acestui an?

Solicit răspuns în scris și oral.

Cu deosebită considerație, Dumitru-Viorel Focșa.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumim, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS   George-Nicolae Simion

A revenit în sală domnul deputat Simion George-Nicolae, liderul Grupului AUR.

Vă rog, domnule lider.

Se pregătește doamna Enachi Raisa, Grupul AUR, dacă este în sală.

Video in format Flash/IOS    

Domnul George-Nicolae Simion:

Este.

Noi avem o interpelare la care nu ne-a răspuns domnul Florin-Vasile Cîțu și am formulat și sub formă de întrebare.

O să o citesc, pentru că am făcut o vizită de două săptămâni la românii din Italia, la începutul lunii iulie, și am primit mai multe sesizări cu privire la modul discreționar în care Departamentul pentru Românii de Pretutindeni a ales să acorde finanțările nerambursabile.

Și am un caz concret - Asociația APS "Cuore" ETS, cu sediul în Piacenza, Italia. Proiectul a fost declarat neeligibil, deși fondurile solicitate urmau să ajute la continuarea unei activități didactice prin care 50 de copii români ar fi avut acces la cursuri de limbă și literatură română, istorie și geografie.

Proiecte similare, dar cu un număr mai mic de beneficiari au fost aprobate.

Președintele asociației reclamă că a fost vorba despre o veritabilă răzbunare a doamnei Ursache Oana, secretar de stat al DRP, căreia în trecut i-a cerut demisia.

Având în vedere cele de mai sus și faptul că DRP se află în coordonarea domnului Cîțu, îi solicit răspunsul la 3 întrebări, legate de activitatea acestui departament și legate de aceste finanțări.

Aș vrea să-mi răspundă domnul Cîțu, dacă mai prinde ziua de a răspunde.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumesc, domnule deputat Simion.

 
Video in format Flash/IOS   Raisa Enachi

O invit la cuvânt pe doamna deputat Enachi Raisa.

Vă rog, doamnă.

Video in format Flash/IOS    

Doamna Raisa Enachi:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Interpelarea este pentru ministrul energiei, domnul Virgil-Daniel Popescu.

Obiectul interpelării - "Clarificări asupra securității energetice a României".

Stimate domnule ministru,

Pandemia COVID-19 a provocat mai multe șocuri în sectorul energetic decât orice alt eveniment din istoria recentă și consecințele sale vor fi încă resimțite ani lungi. Pandemia este pe departe de a fi terminată; rămân multe incertitudini și decizii critice. În domeniul energiei încă nu au fost adoptate politici sustenabile.

Soluții pentru compensarea facturilor anumitor consumatori casnici sau adoptarea de legi, precum Proiectul Legii consumatorului vulnerabil, ce ține de subvenționarea unei părți din costul energiei pentru familiile cu venituri mici, ar trebui să constituie prioritate zero pentru autoritățile române.

În plină vară, când prețurile facturilor sunt tradițional micșorate, costurile la energie electrică și gaze naturale au explodat.

Pentru a înțelege cauza și cum putem proteja consumatorii casnici, punctual, vă rog să-mi răspundeți la următorul subiect.

Care este viziunea asupra securității energetice a României, din punctul de vedere al ministerului pe care îl conduceți, în contextul noilor provocări de la nivel european?

Solicit răspuns scris.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumesc, doamnă deputat.

 
Video in format Flash/IOS   Alexandra Huțu

Invităm la cuvânt pe colega deputat Alexandra Huțu, Grupul PSD, dacă este.

Și cu rugămintea, colegilor, să fim riguroși în privința în care ne comportăm în sala de plen.

Vă rog, doamnă deputat.

Video in format Flash/IOS    

Doamna Alexandra Huțu:

Mulțumesc frumos, domnule președinte de ședință.

Interpelarea mea de astăzi este de fapt o întrebare - "De ce este România nepregătită la nivel medical pentru valul 4 al pandemiei de COVID?" - și este adresată doamnei Ioana Mihăilă, ministrul sănătății.

Stimată doamnă ministru,

Vă rog să-mi explicați, de ce în sistemul sanitar se repetă astăzi situația din luna iunie, când se înregistrau restanțe de 4-5 luni la plata drepturilor bănești cuvenite medicilor implicați în campania de vaccinare?

Acum, restanțele au depășit 3 luni, iar medicii anunță că nu vor mai participa la imunizarea populației, care oricum s-a redus foarte mult, atât din punctul de vedere al numărului de persoane, cât și al credibilității publice, în urma politizării excesive de către reprezentanții guvernamentali.

În același timp, vă solicit să-mi comunicați cum explicați eșecul campaniei de vaccinare, dar și incapacitatea sistemului medical de a face față noului val de infectări, după ce la Institutul Național de Boli Infecțioase "Prof. Dr. Matei Balș" Secția ATI a rămas nereparată după incendiul din ianuarie, iar la Spitalul Clinic de Urgență "Bagdasar Arsenie" noua Unitate de Primiri Urgențe este închisă, deși a fost deschisă în luna mai a acestui an, pentru inaugurarea făcută de domnul președinte Klaus Iohannis?

Vă rog să-mi transmiteți dacă și în valul 4 al pandemiei Ministerul Sănătății va proceda la fel ca în primul val, în anul 2020, când a plătit prețuri majorate și de 12 ori mai mari la materialele sanitare, când a făcut achiziții și a recepționat marfa înainte de a face licitația efectivă, ceea ce a condus la întârzierea aprovizionării spitalelor cu materiale sanitare și la blocarea accesului pacienților și personalului medical la medicamente și echipamente medicale.

Având în vedere că peste o săptămână debutează anul școlar, vă rog să-mi transmiteți ce măsuri ați luat pentru prevenirea și reducerea numărului de îmbolnăviri ale elevilor și profesorilor și dacă există riscul ca școlile să se închidă în luna octombrie, pentru a se reveni la sistemul de învățământ online, ca urmare a gradului insuficient de vaccinare la nivelul sistemului de învățământ și a lipsei măsurilor concrete de protejare a cadrelor didactice și a copiilor?

Vă mulțumesc.

Solicit răspunsul în scris.

Deputat al PSD de Botoșani, Alexandra Huțu.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumim, doamnă deputat.

 
Video in format Flash/IOS   Nicolae-Miroslav Petrețchi

Îl invit la cuvânt, să susțină interpelarea depusă, pe domnul deputat Dan-Constantin Șlincu, Grupul PSD. Dacă este în sală? Nu.

Domnul deputat Vasilică Toma? Dacă este în sală? Nu.

Domnul Nicolae-Miroslav Petrețchi, Grupul minorităților.

Vă rog, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Nicolae-Miroslav Petrețchi:

Vă mulțumesc mult, domnule președinte de ședință.

Doamnelor și domnilor deputați,

Interpelare adresată domnului Lucian Bode, ministrul afacerilor interne.

Obiectul interpelării - "Lipsa marcajelor și indicatoarelor rutiere".

Stimate domnule ministru,

Este bine cunoscut faptul că infrastructura rutieră reprezintă un domeniu la care țara noastră mai are deficiențe.

Numărul redus de kilometri de autostrăzi și drumuri expres, coroborat cu starea precară a unor drumuri naționale și județene, în special în mediul rural, precum și lipsa iluminatului public din acele zone fac ca, doar de la începutul acestui an, peste 3.000 de pietoni să fie accidentați, în timp ce alți 1.000 și-au pierdut viața.

Pe lângă eforturile de a construi noi drumuri, trebuie să punem un accent mai mare și asupra mentenanței drumurilor existente, referindu-mă inclusiv la întreținerea marcajelor și indicatoarelor rutiere.

După cum probabil cunoașteți, ocupăm locuri fruntașe în ceea ce privește accidentele rutiere, iar acest lucru se datorează într-o mare măsură și lipsei marcajelor și indicatoarelor rutiere sau stării degradate a acestora.

Exemple concrete pot fi regăsite inclusiv în marile orașe ale țării, unde lipsesc numeroase marcaje rutiere, la care se adaugă și cazurile în care indicatoarele rutiere sunt neconforme sau "ascunse" după vegetația de la marginea părții carosabile.

Din nefericire, astfel de cazuri se regăsesc inclusiv în preajma școlilor și a locurilor de joacă, iar tot mai mulți specialiști susțin că lipsa indicatoarelor sau marcajele rutiere deteriorate reprezintă o cauză frecventă a producerii accidentelor rutiere.

Stimate domnule ministru, având în vedere faptul că această situație persistă de mai mulți ani, în conformitate cu prevederile Regulamentului Camerei Deputaților, vă rog să îmi comunicați în scris punctul de vedere al Ministerului Afacerilor Interne cu privire la această speță.

Domnule președinte, vă mulțumesc pentru atenție.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Vă mulțumesc și eu, domnule deputat.

Dacă colegul deputat Nicu Fălcoi, Grupul USR, este prezent în sală pentru a-și prezenta interpelarea depusă? Nu.

Deci, dacă nu mai există niciun deputat înscris pe listă sau niciun alt coleg deputat care nu s-a înscris pe listă, dar care dorește să prezinte interpelări adresate Guvernului, declar ședința închisă.

Vă mulțumesc, stimați colegi.

Ne vedem mâine.

 
     

Ședința s-a încheiat la ora 17.21.

 
     
Camera Deputatilor

Camera Deputatilor

Adresa postala

Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti

Legaturi utile

  • Presedintele României
  • Senatul României
  • Guvernul României
  • Curtea Constitutionala
  • Consiliul Legislativ
  • Monitorul Oficial
HTTPS access
  • Harta site
  • Structuri parlamentare
  • Activitate parlamentara
  • Informatii publice
  • Arhiva

Copyright © Camera Deputatilor