Domnul George-Adrian Paladi: "Autoritățile trebuie să protejeze buna-credință a consumatorilor" În fiecare an, în preajma sărbătorilor de iarnă, marile lanțuri de magazine, dar și magazinele online se întrec în a-și promova produse și a anunța campanii de reduceri masive și promoții. Firește, acest lucru este cât se poate de normal și de benefic atât pentru consumatori, cât și pentru companii, făcând parte din cadrul natural al economiei de piață. De asemenea, magazinele alimentare cunosc o creștere semnificativă a vânzărilor, în special în ceea ce privește produsele tradiționale, specifice Crăciunului. Cu toate acestea, într-o perioadă în care comportamentul consumatorilor este puternic influențat social și emoțional, există cazuri în care magazinele adoptă practici comerciale incorecte, în scopul exploatării acestui tip de comportament al consumatorului. Lucrul a fost dovedit, în cursul lunii noiembrie, de campaniile de tipul Black Friday, analizate de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, care a identificat numeroase nereguli în activitatea marilor operatori economici și a aplicat sancțiuni semnificative care au fost intens mediatizate și dezbătute la nivelul opiniei publice. Consider că această abordare a autorităților este una corectă și trebuie să continue și în perioada sărbătorilor de iarnă. Românii se preocupă, în această perioadă, de procurarea de cadouri pentru cei dragi, de pregătirea meselor tradiționale de Crăciun și de anul nou și, după cum au dovedit-o studiile sociologic efectuate în ultimii ani, sunt dispuși să cheltuiască sume mai mari decât în mod obișnuit pentru bunurile alimentare și nonalimentare. Prin urmare, este de datoria autorităților statului, în frunte cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, să protejeze buna-credință a consumatorilor. Se impune o intensificare a controalelor și, în general, o vigilență sporită în supravegherea pieței. Rolul acestei abordări nu trebuie să fie acela de a-i timora pe antreprenori, ci de a-i responsabiliza și a le reaminti că un parteneriat corect între ei și consumatori este cheia succesului pe termen lung. Solicităm, așadar, tuturor autorităților și instituțiilor cu atribuții în domeniu să manifeste o preocupare particulară pentru protejarea consumatorilor în perioada sărbătorilor de iarnă.
|