Plen
Ședința Camerei Deputaților din 14 mai 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.80/22-05-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 14-05-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 14 mai 2018

  1. Informare privind distribuirea unor documente la casetele deputaților, potrivit prevederilor art.94 din Regulamentul Camerei Deputaților.

 

Ședința a început la ora 16,05.

Lucrările au fost conduse de domnul deputat Petru Gabriel Vlase, vicepreședinte al Camerei Deputaților, asistat de domnul deputat Georgian Pop și de domnul deputat Cristian-Gabriel Seidler, secretari ai Camerei Deputaților.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Bună ziua, stimați colegi.

Rog liderii de grup să-și invite colegii în sala de ședință.

Declar deschisă ședința de astăzi a Camerei Deputaților.

Vă anunț că și-au înregistrat prezența 194 de colegi.

În conformitate cu prevederile art. 94 din Regulamentul Camerei Deputaților, vă informez că au fost distribuite deputaților următoarele documente: ordinea de zi pentru ședințele Camerei Deputaților, din zilele de luni, 14 mai, și miercuri, 16 mai; programul de lucru pentru perioada 14-19 mai; lista rapoartelor depuse în perioada 9-14 mai de comisiile permanente sesizate în fond; lista cu legile pentru care se poate exercita dreptul de sesizare a Curții Constituționale; informarea cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Camera Deputaților și care urmează să fie avizate de comisiile permanente.

Dacă sunt intervenții înainte de începerea ordinii de zi?

Domnul Stelian Ion, am înțeles.

Vă rog.

Domnul Stelian-Cristian Ion:

O chestiune legată de procedură.

Pe ordinea de zi a ședinței trecute se regăseau 3 proiecte de lege care vizau Legile justiției, altele decât cele asupra cărora am discutat și au fost atâtea dezbateri și tensiuni publice.

În decembrie 2017, în jur de 40 de parlamentari ai PSD au depus alte proiecte de modificări ale Legilor justiției.

Din păcate, Biroul permanent nu a avut grijă de această chestiune și a trimis aceste proiecte - este vorba despre 3 proiecte - Pl-x 595, Pl-x 596 și Pl-x 598 din 2017 -, a trimis proiectele Comisiei juridice, în condițiile în care dumneavoastră, puterea, ați înființat această Comisie specială care viza Legile justiției, și care ar fi avut competență să le discute și să le respingă sau să le aprobe.

Ideea este că ele nu au fost discutate, nu au fost trimise unde ar fi trebuit, Comisia juridică nu s-a ocupat absolut deloc de aceste proiecte și au trecut tacit de Camera Deputaților niște prevederi foarte, foarte grave. Noi le considerăm grave. Acelea prin care, spre exemplu, este oprită posibilitatea procurorului să formuleze o cale de atac împotriva sentinței, hotărârii judecătorești date în primă instanță la Înalta Curte, doar inculpatul având o astfel de posibilitate. Considerăm grave prevederile referitoare la numirea judecătorilor, conducătorilor instanței supreme, Înaltei Curți de Casație și Justiție și procurorilor de rang înalt, astfel încât aceștia să fie numiți de Senat, nu de Președintele României.

Iată că sunt chestiuni atât de grave, puse pe sub ușă, fără nicio dezbatere și trecute de Camera Deputaților.

I-aș ruga pe colegii care sunt membri în comisia permanentă și, de asemenea, pe președintele Comisiei juridice, să aibă foarte mare atenție cu privire la aceste chestiuni și să respecte Regulamentul.

Mulțumesc frumos.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti luni, 15 august 2022, 12:32
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro