Plen
Sittings of the Chamber of Deputies of October 7, 2013
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.119/15-10-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2020-present
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
09-06-2021 (joint)
11-05-2021
Video archive:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2013 > 07-10-2013 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of October 7, 2013

10. Dezbateri asupra Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.11/2013 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.27/2011 privind transporturile rutiere (PL-x 104/2013). (retrimis comisiei)
 
see bill no. 104/2013

   

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

7. Următorul proiect de lege este Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.11/2013 pentru modificarea și completarea Ordonanței nr.27 a Guvernului privind transporturile rutiere.

Inițiatorul? Vă rog, numele și prenumele și funcția pe care o aveți, ca să vă știe și domnul Rădulescu, venit din îndepărtatul județ Vâlcea.

Video in format Flash/IOS

Domnul Nicușor Marian Buică (secretar de stat, Ministerul Transporturilor):

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Nicu Buică, Ministerul Transporturilor, secretar de stat.

Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.11/2013 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.27/2011 privind transporturile rutiere.

Întrucât în România ne confruntăm în mod special cu o serie de evenimente rutiere cu consecințe grave, am propus introducerea de autorizări de către Autoritatea competentă a transportului rutier în traficul național de vehicule defecte sau avariate, cu modalitate de monitorizare și autorizare, precum și condițiile care trebuie îndeplinite pentru autorizarea transporturilor menționate anterior și care se stabilesc de către autoritatea competentă prin norme.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Trebuia să și completați - vecin cu județul... provenind dintr-un județ vecin cu județul Vâlcea. Vă rog frumos.

Domnul deputat Iulian Iancu, președintele Comisiei pentru industrii și, câteodată, servicii.

Aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Iulian Iancu:

Cu excepția SRI, SIE, ca să nu se înțeleagă greșit care servicii!

Stimate domnule președinte,

Stimați colegi,

Comisia pentru industrii și servicii a fost sesizată cu dezbaterea în fond cu proiectul de lege menționat.

Proiectul a fost adoptat de Senat.

De asemenea, are avizele Comisiei pentru buget, finanțe și bănci, Comisiei juridice, de disciplină și imunități și se referă la reglementarea, modificarea, completarea Ordonanței nr.27 privind transporturile rutiere, în sensul reglementării mai stricte a modalității de realizare a transportului rutier contra cost de mărfuri, în trafic național, cu vehicule rutiere destinate prin construcție și echipate pentru transportul de persoane, precum și a transportului rutier, contra cost, de vehicule rutiere defecte sau care sunt avariate, în scopul prevenirii unor evenimente rutiere cu consecințe extrem de grave.

În urma dezbaterilor, membrii comisiei au hotărât în unanimitate să propună plenului adoptarea Proiectului de Lege privind modificarea și completarea Ordonanței nr.27, cu amendamente admise.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Grupurile politice parlamentare, luări de cuvânt?

Domnul deputat Tinel Gheorghe.

Video in format Flash/IOS

Domnul Tinel Gheorghe:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Avem o nelămurire. Și nelămurirea pleacă de la modificările prevăzute în proiectul de act normativ pe care-l dezbatem astăzi.

Este vorba de 5 criterii noi de autorizare, care presupun totodată și noi costuri.

Întreb eu Ministerul Transporturilor: poate să ne spună, în momentul de față, costul acestor autorizații noi? Cât reprezintă, la ce s-a gândit Ministerul Transporturilor în momentul de față?

Pentru că noi considerăm că aceste costuri se vor regăsi, la rândul lor, într-o eventuală creștere a biletelor de călătorie.

Deci, implicit, va crește și costul biletelor sau tichetelor de călătorie.

Noi întrebăm: cuantificat, poate să ne spună Ministerul Transporturilor, pentru autorizația de către autoritatea competentă a transportului, contra cost, de mărfuri pe trafic național; sau, autorizația de către autoritatea transportului, contra cost, de persoane în trafic național; sau, autorizația de către autoritatea competentă a transporturilor în trafic de vehicule defecte sau ... cât reprezintă în cuantum efectiv toate chestiile astea?

Nu, întreb Ministerul Transporturilor, nu pe dumneavoastră. Dumneavoastră ați fost. (Se adresează domnului deputat Relu Fenechiu, care comentează din bancă.)

Pentru că, în funcție de acest răspuns, noi credem, nu contestăm dreptul de a reglementa și de a ... eu știu, legifera în sensul creșterii siguranței pe drumurile publice.

Dar, dacă reinventăm, reglementăm noi numai pentru a aduce în spațiul public la... sau ca dezbatere și pentru bugetul de stat sume din buzunarul cetățeanului, nu credem că este soluția corectă. Și se înscrie în politica guvernamentală de a crește toate taxele și impozitele și de a introduce taxe și impozite noi.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

O să-l rog pe domnul ministru să vă răspundă. Domnule ministru, să-i facem pe plan domnului vicelider.

Video in format Flash/IOS

Domnul Nicușor Marian Buică:

Domnule deputat,

În raportul comisiei, pe care vă rog să-l citiți, au fost scoase toate amendamentele referitoare la ... s-au adus amendamente ce scot toate taxele, inclusiv reglementările pentru 2,4 și pentru 9 locuri.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Am înțeles.

Vă mulțumesc mult, domnule ministru.

Domnul ministru Fenechiu, Grupul parlamentar liberal.

Video in format Flash/IOS

Domnul Relu Fenechiu:

Vă mulțumesc.

Aș vrea să fac câteva precizări, pentru ca toată lumea să știe ce votează.

Deci această ordonanță avea trei chestiuni pe care le reglementa: 1. introducea sub control autovehiculele de transport persoane cu 8 plus unu locuri, inclusiv șoferul, care, la ora actuală, nu intră sub incidența controalelor; 2. introducea sub control autovehiculele de transport marfă cu greutate între 2,4 și 3,5 tone, pentru că, în această zonă se face cea mai mare evaziune fiscală, aceste tipuri de autovehicule de transport marfă nefiind astăzi controlate de ISCTR; și 3. reglementa transportul autovehiculelor avariate.

În urma raportului comisiei, s-au respins cele două chestiuni legate de transportul de persoane și de transportul de marfă, iar ordonanța a rămas să reglementeze exclusiv transportul autovehiculelor avariate.

Ceea ce mai trebuie să știți este că între timp a apărut și Legea taximetriei, care reglementează controlul pentru autovehiculele de transport persoane de 8 plus unu locuri.

Așa încât - îl văd pe domnul ministru că se uită la mine și cred că mă aprobă - așa încât, la ora actuală, a rămas o chestiune nereglementată, pe care eu vă propun ca într-un viitor să o reglementăm, și anume: autovehiculele care transportă marfă în scop comercial și au sub 3,5 tone - și sunt foarte multe, toate dubițele astea au 3,49 tone, știți - nu pot fi controlate de ISCTR.

Dacă ne hotărâm să reglementăm transportul în interes comercial și pentru aceste autovehicule, va trebui, la un moment dat, să mai facem o ordonanță sau un amendament. dacă nu, le lăsăm nereglementate.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc mult, domnule ministru.

Celelalte grupuri politice parlamentare? Nu mai sunt luări de cuvânt.

Avem 17 amendamente admise.

Bun. Discuțiile pe fiecare articol, pe fiecare amendament admis propus de către comisie.

Pe procedură. Vă rog.

Domnul deputat Neacșu.

Video in format Flash/IOS

Domnul Marian Neacșu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Noi am avut câteva discuții contradictorii legate de acest proiect legislativ, înainte să intre el în dezbatere pe ordinea de zi. Ne-am pus, cumva, de acord și cu Ministerul Transporturilor, dar nu sunt foarte lămurit, în momentul acesta, dacă, într-adevăr, problema pe care a ridicat-o domnul ministru Fenechiu este corectă. De fapt, nu asupra acestui lucru, asupra acestui lucru este corect, dacă este bine reglementată în momentul acesta în actul normativ. Și, cum să spun, mi se pare absolut nepotrivit să știm că în momentul acesta vom adopta un lucru inexact sau incomplet, în condițiile în care avem încă instrumentul de a retransmite pentru o săptămână maximum la comisie proiectul respectiv de lege și pentru a reglementa și acest lucru.

Nu știu dacă are rost să venim cu o altă ordonanță peste nu știu câtă vreme sau cu altă inițiativă legislativă, când am putea ca lucrul acesta să-l facem în momentul acesta.

Deci, vă propun retrimiterea la comisie pentru o săptămână.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

O secundă, vă rog frumos!

Liderii grupurilor parlamentare, vreau să am o discuție cu dumneavoastră. Vă rog frumos. Sau înlocuitorii grupurilor parlamentare, unde nu este liderul. (Liderii grupurilor parlamentare se îndreaptă către prezidiu, unde au loc consultări.)

Bun. Ne-am înțeles cu liderii grupurilor parlamentare.

Sunt două ordonanțe nr.11 și nr.27, una din 2011, una din 2013. O retrimitem și pe aceasta la comisie, adică PL-x 104 din 2013.

Pentru amândouă, termen două săptămâni. două săptămâni, comisia să facă ambele rapoarte.

Pregătiți-vă cartelele, vă rog frumos.

Să înceapă votul.

Bun. Toată lumea este de acord, așa încât numai să vă citesc eu...

Video in format Flash/IOS

145 pentru, două abțineri, un vot împotrivă.

Retrimise la comisie, termen, două săptămâni.

Mergem mai departe.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania tuesday, 9 august 2022, 9:56
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro