Plen
Ședința Senatului din 25 mai 2009
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.74/04-06-2009

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2009 > 25-05-2009 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 25 mai 2009

5. Continuarea dezbaterilor și respingerea Proiectului de lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 59/1997 privind destinația sumelor încasate de Fondul Proprietății de Stat în cadrul procesului de privatizare a societăților comerciale la care statul este acționar (L556/1997)
 
consultă fișa PL nr. L556/1997

Domnul Mircea Dan Geoană:

................................................

La punctul 3 din ordinea de zi este înscris Proiectul de lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 59/1997 privind destinația sumelor încasate de Fondul Proprietății de Stat în cadrul procesului de privatizare a societăților la care statul este acționar.

Din partea Guvernului, domnul vicepreședinte al AVAS.

Domnul Andi Petrișor Gaiu - vicepreședinte al Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului:

Obiectul de reglementare al ordonanței de urgență îl constituie destinația sumelor încasate de Fondul Proprietății de Stat în cazul procesului de privatizare a societăților comerciale la care statul este acționar.

Conducerea APAPS a solicitat anularea prevederilor din prezenta ordonanță, cu excepția art. 4 alin. (2), și anume "sumele aferente ratelor devenite scadente după data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență urmează regimul stabilit de reglementările legale în vigoare în momentul semnării de către Fondul Proprietății de Stat a respectivelor contracte de vânzarecumpărare a acțiunilor sau părților sociale."

Forma finală propusă spre aprobare păstrează în întregul conținut al ordonanței de urgență numai art. 4 alin. (2).

Domnul Mircea Dan Geoană:

Mulțumesc, domnule secretar de stat.

Din partea Comisiei pentru privatizare și administrarea activelor statului, aveți cuvântul.

Domnul Valentin Gigel Calcan:

Domnule președinte,

Proiectul de lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 59/1997 cred că este printre cele mai vechi proiecte din Parlament și, în sfârșit, am reușit să îl aducem la liman, în sensul că, în urma solicitării noastre către Guvern, am primit din partea domnului ministru Victor Ponta un punct de vedere prin care ni se aduce la cunoștință că, practic, între timp, absolut toate prevederile acestei ordonanțe nu mai au interes legislativ, fiind modificate de alte ordonanțe emise anterior.

În acest sens, în ședința din 19 mai, membrii comisiei au dezbătut acest proiect de lege și au hotărât cu unanimitate de voturi să adopte raport de respingere.

Domnul Mircea Dan Geoană:

Mulțumesc domnului președinte.

Sunt intervenții pe fond?

Domnul senator Günthner Tiberiu, aveți cuvântul la microfonul 2, vă rog.

Domnul Günthner Tiberiu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Aș dori doar să remarc că este vorba despre o ordonanță de urgență care timp de 12 ani de zile a fost în vigoare, o ordonanță de o importanță deosebită, cu repercusiuni serioase asupra bugetului național, și, totuși, 12 ani de zile a putut să fie în vigoare fără să primească votul Parlamentului, nici pozitiv, nici negativ.

Totuși cum a fost posibil ca o asemenea ordonanță să fie în vigoare?

În rest, sigur, noi vom vota raportul de respingere.

Vă mulțumesc.

Domnul Mircea Dan Geoană:

Probabil, vigilența sporită a unui Parlament ales uninominal...

Domnule președinte Valentin Gigel Calcan, aveți cuvântul la microfonul 7, vă rog.

Domnul Valentin Gigel Calcan:

Dacă-mi permiteți, este adevărat, practic, noi suntem la primul mandat, am găsit-o la comisie și vreau să vă spun că era scris "se temporizează la comisie până ce Guvernul va adopta un alt proiect de lege".

Așa era scris de prin anul 2005.

Ceea ce am făcut este că am solicitat Guvernului punctul de vedere, extrem de rapid l-am primit și i-am dat drumul mai departe.

Ce s-a întâmplat și de ce de 12 ani era acolo, vă spun cu mare sinceritate: nu știm.

Domnul Mircea Dan Geoană:

Mulțumim foarte mult.

Dacă nu sunt alte intervenții, vă supun votului raportul de respingere, ceea ce echivalează, evident, cu respingerea proiectului de lege.

Vă rog să vă pronunțați asupra raportului comisiei, de respingere a proiectului de lege.

Vă rog să votați.

Cu 78 de voturi pentru, un vot împotrivă și o abținere, raportul de respingere a fost adoptat și, pe cale de consecință, Senatul a respins proiectul de lege.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 16 iulie 2020, 19:20
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro