Romeo Octavian Hanganu
Romeo Octavian Hanganu
Sittings of the Chamber of Deputies of March 21, 2005
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.33/28-03-2005

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2020-present
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
29-06-2022
28-06-2022 (joint)
28-06-2022
27-06-2022
22-06-2022 (joint)
22-06-2022
09-06-2021 (joint)
11-05-2021
Video archive:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2005 > 21-03-2005 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of March 21, 2005

21. Primirea de răspunsuri la întrebările adresate membrilor Guvernului de către deputații:
  21.4 Romeo Hanganu
 
see:

 

Doamna Daniela Popa:

  ................................................

Urmează răspunsul la întrebarea domnului deputat Romeo Hanganu, Grupul parlamentar al Partidului Umanist. Întrebarea referitoare la tronsoanele de autostradă Comarnic-Predeal și Predeal-Brașov. Întrebarea adresată domnului Laszlo Borbely, ministrul delegat pentru lucrări publice și amenajarea teritoriului.

Răspundeți, domnule secretar de stat, Alexandros Galiatatos.

Domnul Alexandros Galiatatos:

Doamna președinte,

Domnule deputat,

Referitor la întrebarea dumneavoastră adresată ministerului nostru și înregistrată la Camera Deputaților cu nr.47A/2005, vă comunicăm următoarele. Compania franceză "Vinci" și Firma israeliană "Adsrom Roisman" sunt investitori pentru Tronsonul de autostradă Comarnic-Predeal și, respectiv, Predeal-Brașov.

În prezent, negocierile cu investitorii pentru tronsoanele menționate sunt finalizate. Iar contractele de parteneriat public privat sunt inițializate.

În vederea semnării contractelor, acestea urmează să fie avizate, în prealabil, de Ministerul Finanțelor Publice, Ministerul Justiției și Ministerul Administrației și Internelor. Firmele care finanțează lucrările la cele două tronsoane de autostradă urmează să realizeze proiectul tehnic și detaliile de execuție, după semnarea contractelor de proiect.

Pentru realizarea investiției, parteneriatul privat va contracta împrumuturi de la bănci, urmând ca rambursarea acestora să se asigure de către statul român prin plățile de disponibilitate.

În prezent, se fac calcule de preț comparativ de referință, dacă parteneriatul public privat pentru cele două tronsoane are sau nu valoare pentru bani. Calculele vor fi făcute de către doi consultanți internaționali independenți. Clauzele contractuale pot fi renegociate în condițiile efectuării unui audit care să recomande acest lucru. Există variante alternative la contractul de parteneriat public privat, prin accesarea fondurilor de coeziune de la Uniunea Europeană începând cu data aderării României.

Precizăm că există studii de fezabilitate pentru cele două tronsoane menționate, și că acestea au fost aprobate de către consiliul tehnico-economic al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România și cel al Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului. Lucrările la cele două tronsoane de autostradă urmează să înceapă în maximum 12 luni de la semnarea contractelor și obținerea avizelor de specialitate din partea ministerelor menționate pentru contractele de proiect.

Domnul ministru e în aceeași situație, domnule deputat, și n-a putut să vă dea răspunsul.

Doamna Daniela Popa:

Vă mulțumesc, domnule secretar de stat.

Domnul deputat Romeo Hanganu.

Domnul Romeo Hanganu:

Domnule ministru, vă mulțumesc pentru răspuns.

Întrebarea a fost adresată în primul rând Ministerului Transporturilor, pentru că, dar înțeleg că și domnul Dobre este în aceeași situație, mi-a comunicat că o să avem o discuție zilele viitoare. Eu aș vrea doar să precizez că situația ar fi bine dacă ar fi așa cum ați spus-o dumneavoastră. Din păcate, totuși, cred că au trecut suficiente luni, vreo cinci luni, de când acest contract este practic blocat. Sigur, că este blocat, în primul rând, datorită unei declarații politice făcute la alegerile parlamentare, și atunci când se pot face tot felul de astfel de declarații cred că rolul nostru și al dumneavoastră, în primul rând, este acela de a debloca astfel de situații și de a nu ne lăsa apărați emoțional de o astfel de declarație politică, pentru că este păcat ca un contract atât de important și cu niște firme, poate cele mai bune, cele mai importante din lume, să fie blocat dintr-un astfel de motiv.

Vreau să vă spun că noi, cei care am avut anumite demnități, fie în județul Prahova, fie în județul Brașov, sau suntem parlamentari sau am fost parlamentari de Prahova sau de Brașov, ne zbatem de foarte mult timp ca să reușim, în primul rând, de a face între Ploiești și Brașov un drum pe patru benzi, așa încât, vedeți că noi nu întrebăm nimic legat de autostrada până la Comarnic. De bine de rău, până la Comarnic există patru benzi. De la Comarnic încolo însă, pentru ambele județe și, în special, pentru Valea Prahovei, acest proiect este extrem de important. Extrem de important, o dată pentru faptul că se reușește a avea un acces rapid pe cel mai aglomerat drum din țară, pe cea mai aglomerată porțiune de drum din țară, și, în afară de asta, un astfel de proiect ar însemna un avânt extraordinar pentru turismul de pe Valea Prahovei. Așa încât, eu cred că trebuie făcute absolut toate demersurile pentru deblocarea proiectului, auditul despre care vorbiți dumneavoastră, este adevărat, că trebuie în primul rând făcut, el nu este plătit, pentru că o parte din el trebuie plătit pentru ceea ce s-a făcut până acum, la fel de 5 luni de zile nu s-a făcut nimic în această privință, partenerul francez așteaptă, cei care trebuie să facă auditul așteaptă și ei la rândul lor. Eu sper că și urmare ultimei întâlniri dintre domnul Tăriceanu și domnul Rafarin, lucrurile se vor debloca, așa încât nu cred că exagerez atunci când cred că este datoria noastră a tuturor de a împinge înainte aceste proiect extrem de important, să zic eu, pentru toată lumea, nu numai pentru cele două județe.

Vă mulțumesc.

Doamna Daniela Popa:

Și eu vă mulțumesc, domnule deputat.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania monday, 4 july 2022, 17:24
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro